Afbeelding

D66 deelt koffie en croissants uit op busstation Zierikzee

Politiek

Op de laatste dag voor de verkiezing zijn een aantal D66’ers vroeg uit de veren gegaan om op het busstation bij Zierikzee aan de eerste reizigers koffie en verse croissantjes uit te delen. Veel inwoners zijn voor hun studie of werk afhankelijk van een goede busverbinding en voor die inwoners wil D66 de komende jaren opkomen.

In haar verkiezingsprogramma pleit de partij voor een goede OV-verbinding met de Randstad als voorwaarde om Schouwen-Duiveland toekomstbestendig te maken. Zo wil D66 naast gratis OV in het hoogseizoen, ook een studentenbus en een uitbreiding van de schoolbus en de 395-dienstregeling naar Rotterdam. Voor overstappers en reizigers die even moeten wachten is het fijn als er goede toiletvoorzieningen bij de busstations komen. Ook zou de partij graag zien dat de bus voor stappers terugkeert en daarbij eventueel een aansluiting kan worden gemaakt met de nachtbusverbinding tussen Goeree en Rotterdam. Deze verbinding komt tot stand met steun van de gemeenten Goeree-Overflakkee en Hoekse Waard.

Meer nieuws