Nieuwe parkeermeters veel besproken
Nieuwe parkeermeters veel besproken

Nieuwe parkeermeters veel besproken

Algemeen

De nieuwe parkeermeters op het eiland zijn geen onverdeeld succes.Ze hadden vooral gemakkelijker in gebruik moeten zijn en de automobilist vooral voordelen moeten bieden. Maar uit een inventarisatie van WereldRegio blijken de meningen toch behoorlijk verdeeld.

Vooral buitenlanders zouden er grote problemen mee hebben en betaling na een aantal mislukte pogingen achterwege laten. ,,Veel, vooral buitenlandse toeristen zullen een boete hebben omdat ze er niet uitkomen. Beslist anti-reclame voor de gemeente en een enorme bron van irritatie.,” luidt één van de vele reacties die binnengekomen zijn bij de redactie.

Opvallend is ook het aantal mensen, dat klaagt over het feit dat de geldsleuf dicht zit en er dus geen muntgeld in het apparaat gestoken kan worden. ,,De parkeermeters zijn volgens mij een miskoop. Regelmatig lange wachtrijen, omdat mensen het niet snappen. Ik heb al diverse keren mensen geholpen. De muntensleuf blijft steeds dicht zitten,” laat een ander weten.

De nieuwe parkeermeters worden vooral als ingewikkeld ervaren omdat het de gebruiker meerdere betalingsmogelijkheden biedt. Eén daarvan is het gebruik van een app op de telefoon. Daarover zijn veel lezers van de krant juist weer positief. Met deze betaalmogelijkheid wordt alleen betaald voor de feitelijke tijd dat iemand de auto parkeert. En ook komen er geen klachten over het gebruik hiervan binnen. ,,De gemeente had alle inwoners van Schouwen-Duiveland eerst wel een gebruiksaanwijzing mogen sturen,” valt te lezen de reacties.

Maar niet iedereen ervaart problemen: ,,Laat ik dan eens positief reageren. Tot nu toe geen problemen gehad. Gewoon rustig alle stappen volgen en geld inwerpen. Vorige week in Rotterdam meer problemen gehad. Zowel met het gebruiksgemak van de meter als met de hoge prijs”.

Wethouder Jacqueline van Burg laat desgevraagd weten tevreden te zijn, al waren er wel aanloopproblemen. ,,Op zich is het gebruiksgemak prima. Alleen vergt het in het begin wat extra leeswerk omdat er verschillende betaalmogelijkheden zijn. Vooral betalen via de app (zoals yellowbrick bijvoorbeeld) werk perfect. Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat er wat problemen zijn geweest met de software. Hierdoor zijn er wat problemen geweest hier en daar. Ook wij waren daar niet blij mee. Maar in zijn algemeenheid kan ik zeggen dat we zeer tevreden zijn over onze nieuwe parkeerautomaten.”

Tot slot nog een suggestie van een lezer: ,, Ik heb er nog nooit een muntje in kunnen krijgen, En die zogenaamde contactpinpas werkt ook niet. Klantonvriendelijkheid in optima forma. Heeft de gemeente een equivalent voor de parlementaire enquete? Dan zou ik daar graag voorzitter van worden.”

FOTO Lezer Peter Jacobs reageerde onder meer met het insturen van deze foto, waarop voor een gemeentelijk voertuig twee plekken ingenomen worden.

Meer nieuws