Commercial Zeeland scoort goed

Algemeen

Vrolijk, grappig, origineel, aansprekend en geloofwaardig. Dat is de mening van kijkers op basis van een commercialtest die is uitgevoerd door de researchafdeling van STER.De commercial van Zeeland scoort op bijna alle indicatoren een stuk hoger dan vergelijkbare commercials in de toeristische sector. In de periode december t/m februari was Zeeland te zien op TV met een commercial om de provincie te promoten als toeristische bestemming. De STER voert met grote regelmaat een zogenoemde commercialtest uit om de effectiviteit en waardering van commercials te meten. In dit onderzoek wordt de commercial beoordeeld door een kijkerspanel. Vervolgens worden de resultaten vergeleken met andere commercials in de branche Reizen & Toerisme. Recent voerde de STER een dergelijk onderzoek ook uit voor de Zeeland commercial.

[banner]

De kijkers beoordeelden de commercial gemiddeld met een 7,3 (tegenover 6,5 gemiddeld in de branche). Zeeland scoort hoog op tal van meetfactoren, zoals originaliteit (59% tov 26% in de branche), vrolijk (81% tegenover 48%), aansprekendheid (54% tegenover 25%), geeft een goed gevoel over het product (57% tegenover 26%) en geloofwaardig (61% tegenover 33%). Maar ook op punten als mooi gemaakt (74%), goed gevoel (57%) en boeiend om naar te kijken (54%) scoort de commercial veel hoger dan andere commercials in de branche.

Meer nieuws