Logo wereldregio.nl
<p>Aad van der Wouden</p>

Aad van der Wouden

(Foto: )

Vrije stemmen

  Column

Schroefjes

Ik had me de aanloop naar de kerst anders voorgesteld. En dat geldt zeker voor de restaurants en de detailhandel. We zitten er nog even aan vast en het zal veel ondernemers pijn doen. 

Maar ik zie ook de verschillende manieren waarop het leed gedragen wordt. Sommige ondernemers sluiten de deuren tot half januari. Soms ook noodgewongen om de personeelskosten nog een beetje in te dammen. Maar ik zie ook ondernemers met opgeheven hoofd ‘gewoon’ doorgaan. Zo had ik deze week vier schroefjes nodig met gipsplaatpluggen. Veiligheidshalve gebeld met d’Achteromme in Nieuwerkerk. Word vriendelijk te woord gestaan, mag langs komen in een geïmproviseerde winkel bij de deur en ga tevreden huiswaarts. De winkel heeft maar 1,80 euro aan mij verdiend maar dat maakt blijkbaar niet uit. Of kijk eens hoe uitnodigend de modezaak van Ronald Deurloo is. Online kopen wordt bijna leuk. En we zien ook welke horeca fors investeert in afhaalmaaltijden. Ik maak geen reclame voor deze ondernemers, maar hoop wel dat ze inspireren. 

We hebben allemaal met corona te maken. Allemaal op onze manier. Maar wat doet het goed als je je wel welkom blijft voelen als klant. Ik kan er immers ook niets aan doen.

Dus ondernemers laat je vooral zien. Bij een goede ondernemer zit het inspelen om veranderende situaties in het bloed. Niet iedereen kan het (financieel) opbrengen. Ik heb daar absoluut begrip voor. Sterkte. Maar als het even kan, laat van u horen.

Aad van der Wouden