
Belastingverhoging weer op agenda
AlgemeenVoor het eerst sinds lange tijd sluit het nieuwe gemeentebestuur verhoging van belastingen niet uit. De toeristenbelasting kan sowieso naar boven en er komt een studie naar het verhoging van de onroerendzaakbelasting en de forensenbelasting. Ook kan het betaald parkeren uitgebreid gaan worden. Bezuinigen op het sociaal domein vanaf 20218 is ook optie en in kleine kernen kunnen dorpshuizen wellicht in de plaatselijke kerk een plek vinden.
Het coalitieakkoord van LSD, CDA, SGP en GroenLinks-PvdA laat financieel een forse koerswijziging zien met voorgaande gemeentebesturen. De spaarpot zit nog behoorlijk vol, maar de plannen vragen om veel geld. Maandagmiddag zijn de plannen gepresenteerd in het gemeentehuis.
Link naar PDF bestand
