
Asielzoekers op schip Stellendam
AlgemeenBuurgemeente Goeree-Overflakkee gaat een schip inzetten voor de opvang van vluchtelingen. De gemeente stelt tot het einde van dit jaar een ligplaats beschikbaar voor crisisnoodopvang van asielzoekers. Het schip - Dutch Largo - voor in totaal 120 mensen komt te liggen bij het strandje buiten Stellendam.
Het schip komt te liggen in het water naast de parkeerplaats van het strand, aan de Meester Snijderweg. Dat is aan de westkant van de buitenhaven. Het strand blijft gewoon toegankelijk. De bedoeling is dat het schip begin november komt. De tijdelijke bewoners komen als de benodigde voorzieningen zijn gerealiseerd. Dat kan al binnen enkele dagen zijn. De gemeente Goeree-Overflakkee heeft opnieuw besloten mee te werken aan de crisisnoodopvang na een dringende oproep vanuit de Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond. De verschillende veiligheidsregio’s zetten zich in om tot het einde van dit jaar 250 extra opvangplaatsen voor asielzoekers te realiseren, nu de asielcrisis nog niet ten einde is.
