Laatste week voor Code Rood
Laatste week voor Code Rood

Laatste week voor Code Rood

Algemeen

Deze week is de laatste campagne week voor Code Rood aangebroken. Het Watersnoodmuseum heeft tot nu toe 40% binnengehaald en hoopt op een eindsprint in de laatste week, zoals dat bij crowdfunding wel vaker het geval kan zijn. Er is al een grote groep donateurs die een steentje heeft bijgedragen aan het project. Ook bedrijven steunen het project. Zo overhandigde mevrouw Eichler-De Jonge (links op de foto) van Hanse Staalbouw afgelopen week een cheque met een bedrag van €250 aan Liza de Bie (rechts op de foto) van het Watersnoodmuseum.

De campagne loopt tot en met maandag 14 november. De groep donateurs die al achter het project staan benadrukken het belang van het project. Code Rood leert de bezoekers over de gevolgen van overstromingen en het belang van waterveiligheid. “Die educatie/voorlichting is belangrijk”, aldus een anonieme donateur. Ook zijn er donateurs die zelf betrokken zijn geweest bij de ramp van ’53. Zo schrijft er een anonieme donateur dat hij als militair betrokken is geweest bij de hulpverlening en schrijft een andere donateur dat hij/zij de ramp als 12-jarige heeft meegemaakt.

Als het volledige bedrag wordt binnengehaald via de campagne kan de realisatie van Code Rood in gang worden gezet. Het Watersnoodmuseum wil het nieuwe tentoonstellingsonderdeel eind dit jaar openen. Men kan meedoen via de campagne pagina van Code Rood op de website van Voordekunst: www.voordekunst.nl/projecten/4876.

Meer nieuws