Gemeente start imago-onderzoek onder gasten

Algemeen

Wat is het imago van Schouwen-Duiveland onder de gasten?Dat laten zowel de gemeente Schouwen-Duiveland als de gemeente Goeree-Overflakkee de komende maanden, zowel in het voor- als in het hoofdseizoen, onderzoeken.

In 2040 wil Schouwen-Duiveland volgens de strategische visie Tij van de Toekomst bekend staan als veelzijdig vakantie-eiland en toonaangevend in water. Met eilandmarketing en de campagne ‘Ik heb een band met Schouwen-Duiveland’, doet de gemeente veel om het eiland te promoten, van ontspannend tot bruisend en van sportief tot cultureel. Ook de promotie voor Wonen op Schouwen-Duiveland start dit jaar. Met de eerste online-marketingcampagne voor dit onderwerp presenteert de gemeente het eiland als aantrekkelijke woonbestemming. Vanaf volgend jaar volgt de campagne voor het trekken van innovatieve ondernemers.

Maar hoe staat het eiland nu bekend onder gasten? Als fietseiland, als cultuureiland of inderdaad als eiland dat alles rondom water te bieden heeft? Hoe de gast het eiland op dit moment ervaart, zijn imago, wordt dit jaar onderzocht. Het onderzoeksbureau Right Marktonderzoek helpt de gemeente hierbij. Vanaf de meivakantie gaat dit bureau persoonlijk enquêtes op het eiland afnemen onder enkele honderden bezoekers. Daarnaast wordt er een online onderzoek gedaan in Nederland en een deel van Duitsland en België. Daarmee hoopt de gemeente het imago van het eiland in beeld te krijgen en kan ze waar nodig de focus in de eilandmarketing bijstellen of juist versterken op de goede punten.

Een bijzonder element is dat het imago-onderzoek samen met de gemeente Goeree-Overflakkee uitvoeren. Deze gemeente staat voor dezelfde vraag als wij vanuit hun eilandmarketing. Een goede samenwerking, die beide gemeenten kostenvoordeel bij het onderzoek oplevert. Medio 2018 wordt het imago-onderzoek herhaald zodat de gemeente kan zien waar het imago van Schouwen-Duiveland is veranderd.

Meer nieuws