Na Delta start ook gemeente digitale melding schade openbare verlichting
Na Delta start ook gemeente digitale melding schade openbare verlichting

Na Delta start ook gemeente digitale melding schade openbare verlichting

Algemeen

Per 1 januari 2016 neemt de gemeente een nieuwe, digitale, service in gebruik om storingen en schade aan openbare verlichting te melden. energiebedrijf Delta kende die service al langer.Op de website van de gemeente kunt u in het digitale loket via het product “Straatverlichting, melding van storing” op een kaartje de locatie aangeven van de kapotte straatlantaarn. U kunt uw melding ook telefonisch doorgeven via de servicelijn van de gemeente Schouwen-Duiveland, te bereiken op werkdagen van 8:00 uur tot 17:00 uur het nummer is (0111) 452 111.

Hoewel alle lampen voortijdig worden vervangen tegen het einde van hun levensduur, kan het voorkomen dat de openbare verlichting het niet doet. Uw melding is daarom van groot belang om storingen te verhelpen. Als u denkt dat een lamp kapot is, is het belangrijk dat u dit na 23.00 uur waarneemt. Dan horen alle lampen te branden. Op de nieuwe website klikt u op de kaart de betreffende lichtmast aan, de plaatsnaam, straatnaam en lichtmastnummer worden automatisch ingevuld. Als een lichtmast al is gemeld is deze rood gekleurd, u kunt deze dan niet nogmaals melden. Een gedeelte van de lichtmasten op Schouwen-Duiveland zijn uitgerust met “intelligente openbare verlichting”. Deze lichtmasten kunt u niet melden, dat doen ze zelf! Deze lichtmasten krijgen begin 2016 nieuwe stickers.

Meer nieuws