Zeeuwland scoort bij de huurders

Algemeen

Volgens haar huurders behoort Zeeuwland tot de top 5 van klantvriendelijkste woningcorporaties in Nederland. Dat blijkt uit het onderzoek van het Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector (KWH). Jaarlijks doet KWH onderzoek bij Zeeuwland naar de kwaliteit van dienstverlening. KWH heeft enquêtes uitgezet onder huurders van Zeeuwland. Hierbij zijn diverse onderwerpen onderzocht.  Zo is onder andere gekeken naar de kwaliteit van het verstrekken van informatie, de tevredenheid over de afhandeling van een reparatieverzoek en bijvoorbeeld de website. In 2011 heeft Zeeuwland voor het KWH-Huurlabel een gemiddelde score van 8,09 behaald. Hiermee behoort Zeeuwland tot de beste vijf woningcorporaties in Nederland. Een resultaat waar de woningcorporatie trots op is.

[banner]

Het KWH heeft in 2011 bij zo’n 180 woningcorporaties onderzoek gedaan naar de dienstverlening. Bij een goed resultaat mag de woningcorporatie het KWH-huurlabel dragen. Dit is een keurmerk waaraan de klant kan zien, dat men bij de corporatie zorgeloos kan huren. Het KWH-Huurlabel is een uniek consumentenkeurmerk. Andere maatschappelijke sectoren, zoals de zorg en het onderwijs, beschikken nog niet over een landelijk keurmerk waarin het oordeel van de consument tot uitdrukking komt.

 

Ook dit jaar vindt er weer een KWH-meting plaats. Vanaf medio augustus worden er weer diverse onderdelen onderzocht. KWH heeft haar vraagstelling en te onderzoeken labels aangepast, zodat de klantbeleving nog meer naar voren komt.

 

Meer nieuws