’t Getij zet in op promotie eiland

Algemeen

Hotel ’t Getij trekt op met het schip de Marinus. Samen zijn ze erin geslaagd om negen Belgische bedrijven te interesseren voor een kennismakingsbezoek aan Schouwen-Duiveland. In het weekend van 31 januari/1 februari komen de bedrijven met zo’n achttien personen naar Zierikzee. ’t Getij-eigenaar J. Meerdink:,,Het idee is ontstaan tijden een bijeenkomst in Terneuzen. Daar waren nogal wat event-bedrijven aanwezig.” Het viel Meerdink op dat de meesten nog nooit van Schouwen-Duiveland hadden gehoord.

Daarin wil Meerdink verandering inbrengen. Hij heeft de assistentie van P. Groen uit Zierikzee ingeroepen. Die kent de eigenaar van de Marinus weer goed. Het schip zit om boekingen verlegen, maar het is een stille periode. Groen en Meerdink denken een gouden combinatie te hebben door varen en slapen te combineren.

Nieuw is het idee niet. In het verleden zijn er al vaker van dit soort arrangementen geweest. Maar Meerdink meent dat het wel uniek is, dat hij zijn pijlen op eventbedrijven richt. ,,Dat zijn toch de bedrijven, die voor veel nieuwe bezoekers kunnen zorgen. We gaan ze dus eerst in de watten leggen.”

Daarmee richt Meerdink zich min of meer op de promotie van de omgeving. Is dat niet vooral de taak van de VVV? ,,De VVV is geen bedrijf. Ze zijn op Tweede Paasdag gewoon gesloten. Kun je je het voorstellen?” Maar aan de andere kant ziet Meerdink samenwerking met iedereen zitten. Er moet iets gebeuren in de stad, zo vindt hij.

De gasten gaan de stad in, varen naar Neeltje Jans, waar de Stormvloedkering wordt bezocht en nog veel meer. ,,We werken ook aan andere arrangementen. Zelf kreeften vissen en die vervolgens ook zelf opeten, noem maar op,”  aldus Meerdink. Ook is er volgens Groen heel veel met het water te doen. ,,We hebben met de Oosterschelde een enorm natuurgebied. Daar moet je wat mee.”

Meer nieuws