Cliëntenraad ziekenhuis stapt boos op

Algemeen

De leden van de Cliëntenraad van de Stichting Oosterscheldeziekenhuizen hebben met onmiddellijke ingang hun ontslag ingediend. De aanleiding hiervoor is de advertentie die afgelopen zaterdag is geplaatst waarin nieuwe leden voor de Cliëntenraad worden gezocht. De advertentie is door de Raad van Bestuur zonder overleg met de Cliëntenraad aangepast. Zo zijn zinnen toegevoegd waarmee de leden zich niet kunnen verenigen. De geschikte kandidaten voor de openstaande functies zouden bereid moeten zijn zich in te zetten om de fusie tot een succes te maken. [banner] De huidige leden vinden dat hiermee de neutraliteit van de kandidaten en daarmee die van de Cliëntenraad in het geding is. Zij menen dat de leden van de Cliëntenraad een afspiegeling moeten zijn van de Zeeuwse bevolking, dus met verschillende visies.Deze handelswijze van de Raad van Bestuur is de druppel voor de Cliëntenraad die de emmer deed overlopen. Immers, al jaren wordt de Cliëntenraad onvoldoende geïnformeerd door de Raad van Bestuur, zodat de Cliëntenraad inhoudelijk niet goed in staat is te adviseren. Bovendien heerst het gevoel niet serieus te worden genomen. Zeker in een tijd dat belangrijke beslissingen worden genomen met betrekking tot de toekomst van de Zeeuwse ziekenhuiszorg boven de Oosterschelde is goede communicatie essentieel om een zinvolle bijdrage te kunnen leveren aan de besluitvorming. Een en ander houdt in dat de Cliëntenraad zich niet langer in staat voelt de belangen van de patiënt op constructieve wijze te kunnen behartigen.

Meer nieuws