Interieur Paauwe kijkt uit naar Paasweekend

Algemeen

Het Paasweekend is in Nederland het meubelweekend geworden. Interieur Paauwe in Zonnemaire is van de partij.

De tijd dat heel Nederland zich stortte op één het hetzelfde interieur is voorbij. Ging er door Nederland een oranje golf, dan vond je die kleur in vrijwel alle huishoudens terug. Maar het inrichten van het huis in algemene zin en de woonkamer in het bijzonder is vandaag de dag maatwerk. Wonen is een manier van leven geworden. En niet de aanbieder bepaalt, maar de klant.

Paauwe is na de ramp door Paauwe senior gestart op de dijk van Zonnemaire. Een meubelzaakje, zoals er zo velen waren in het land. Maar dat winkeltje van tien is nu 10.000 vierkante meter showroom geworden. En de tijd, dat een advertentie met een bepaalde kortingsactie drommen mensen naar Zonnemaire haalde, is voorbij. Marketing is bijna een ‘hogere wiskunde’ geworden, waarbij het internet voor de zaak in Zonnemaire van groot belang is geworden.

Steven Marteijn van Interieur Paauwe geniet van zijn werk. Achter de schermen, maar ook daarvoor. Het publiek weet steeds beter wat ze wil. Dat wil zeggen, men heeft een idee van de sfeer en de stijl ,,Daarom verkopen we eigenlijk niet meer, maar helpen we de mensen zoeken.” Vaak maken de mensen een rondje door de zaak en proeven de sfeer. Aan de adviseurs van Paauwe de taak om het publiek bij te staan. ,,Soms hebben de mensen een foto van het huidige interieur bij. Dat werkt heel prettig.”

Interieur Paauwe heeft er overigens bewust voor gekozen niet op één stijl in te zetten. Zowel klassiek als modern is er te koop. En dat sluit weer aan bij de veranderende keuze. Want zoals ook in de kleding talloze combinaties denkbaar zijn, zo geldt dat ook voor het interieur.

Een wandeling door de zaak leert dan ook snel, dat stijlen er door elkaar heen kunnen lopen. Retromeubelen zijn terug en staan trots naast de klassieke meubelen. Alleen het oerdegelijke eiken lijkt het veld geruimd te hebben. Wat momenteel ‘in’ is zijn de geintegreerde televisiemeubelen. Paauwe is zelfs officieel dealer van Sony geworden.

Interieur Paauwe heeft haar marketing ook aangepast. De klant is steeds individueler en zoekt op internet naar iets van zij gading. ,,Vaak zie je dat de mensen op die manier bij bepaalde merken uitkomen, waarvan wij dan weer dealer zijn. Op die manier ontstaan de contacten,” legt Marteijn uit. Een reis naar Zonnemaire is voor de meeste mensen dan geen probleem, ervan uitgaande dat hetgeen men zoekt er dan ook staat. ,,En ook zie je steeds vaker, dat mensen het hele interieur aanpakken.”

Paauwe opereert in het midden- en hoger segment, zoals dat heet. Er staat al eigentijdse dressoirs voor duizend euro, maar ook de duurderde varianten zijn er in overvloed. ,,Zeker de dertigplussers komen in een fase, dat ze schoonheid gaan waarderen. Dan zijn ze ook bereid om er iets meer voor te betalen. Niet alles ineens maar vaak is het langzaam opbouwen van het interieur. Om mensen daarbij te helpen is heel leuk.”

Meer nieuws